poniedziałek, 7 sierpnia 2017

MAGICZNA KSIĘGARNIA BOOK TAG


I przyszedł czas na mój pierwszy tag :) Nominowała mnie do niego Aleksandra z bukku-recenzje za co serdecznie dziękuję  :)
No to zaczynamy:)


1. Ulubiona księgarnia w Twoim mieście.

Mam jedną ulubioną księgarnię, gdzie w pierwszej kolejności pójdę, gdy nie zamawiam przez internet. Jest to księgarnia Świata Książki w Galerii Łódzkiej na Piłsudskiego w Łodzi. Świetny, zawsze pomocny, pozytywny personel z którym zawsze przy odbiorze zamówień można chwilę porozmawiać nie tylko o książkach :) Znamy się już z dziewczynami na tyle, że tylko pytają się ile paczek odbieram dziś ;) 
2. Ulubiona sieć księgarń.
I tutaj moja odpowiedź nie powinna być zaskoczeniem. Oczywiście jest to Świat Książki, który wszystkim polecam. 
3. Największa liczba książek kupiona dla siebie jednorazowo?
Było to rok temu po sesji zimowej. Musiałam się skupić na egzaminach, więc zamówienie przygotowałam na po sesji, żeby móc spokojnie sobie czytać. I wtedy odebrałam łącznie 16 książek
i nie pytajcie mnie nie wiem jak wróciłam z nimi do domu :P
4. Najlepszy, najbardziej pomocny księgarz?
Nie mam jednej takiej osoby, ale oprócz mojego wewnętrznego księgarza, byłaby to ekipa
z wymienionego już przeze mnie sklepu Świata Książki.
5. Ulubione miejsce w księgarni?
Dla mnie jest to zawsze fantastyka jak również literatura obyczajowa.
6. Książka, którą kupiłeś/przeczytałeś tylko dzięki wizycie w księgarni?
Byłaby to książka "Dwoje" Anny Góreckiej i Andrzeja Kopackiego. Książkę zauważyłam na wyspie
z nowościami przy okazji odbierania zamówienia w Świecie Książki. Opis bardzo mnie zaciekawił
i dlatego książka znalazła się u mnie na półce.
7. Księgarnia internetowa czy stacjonarna?
Kiedy okazuje się, że potrzebna jest książka na teraz, na wczoraj wtedy księgarnia stacjonarna, ale
w innej sytuacji zdecydowanie księgarnia internetowa. Głównym powodem jest oczywiście cena jak
i to, że najlepsze promocje również pojawiają się w księgarniach internetowych. A do tego zawsze można sprawdzić, gdzie nasze zamówienie będzie najtańsze, co jest najbardziej znaczące przy większych zamówieniach. I do tego wybór. Nie trzeba biegać po całym mieście, żeby kupić wszystkie książki, które miało się zamiar kupić.
8. Co jest najważniejsze w dobrej księgarni?
Obsługa, która zna się na książkach, ponieważ nie ma nic gorszego jak długie tłumaczenie o jaką książkę Ci chodzi. Miałam kiedyś sytuację, kiedy Pani w księgarni miała do mnie pretensje, że o co mi chodzi, że niczego nie mają. Przecież mają książki. A ja zdziwiłam się, że duża księgarnia nie ma żadnego z dzieł Nietzschego, których potrzebowałam na studia... :)
9. Jak powinna wyglądać twoja wymarzona księgarnia?
Taka totalnie wymarzona to księgarnia na ulicy Pokątnej w Harrym Potterze a tak bardziej realnie to Matras w Sukcesji w Łodzi na ulicy Politechniki. Duża przestrzeń, kanapy, fotele, gdzie można przysiąść. Do niedawna była jeszcze Matrasowa kawiarnia, którą niestety zlikwidowano, ale fotele
i kanapy zostały.
10. Czy wyobrażasz sobie świat bez księgarni stacjonarnych?
Szczerze nie wyobrażam sobie. Bo do księgarni zawsze można wziąć ze sobą dziecko, czy osobę, która nie lubi czytać, żeby pokazać jakie czytanie może być fajne. A do tego ja nawet część swoich zamówień lubię odebrać właśnie w księgarni stacjonarnej. Kto wie może coś jeszcze wpadnie mi
w oko :P?

I to już koniec :)

Ja ze swojej strony zapraszam do zabawy:
i
Agnieszkę z Magical-Reading ,
Ale jeśli ktoś z Was chciałby zrobić ten tag zapraszam serdecznie, ponieważ z chęcią poznałabym Wasze odpowiedzi.

Powodzenia :)
Zdjęcie tytułowe tagu zapożyczyłam od http://bukku-recenzje.blogspot.com

2 komentarze:

  1. Sama osobiście wole Empik, może, dlatego że nie ma innej dużej księgarni w moim mieście. 16 książek za jednym razem to bardzo pokaźna liczba, gratuluję. Nigdy nie słyszałam o lekturzę, którą kupiłaś tylko przez wizytę w księgarni, wstyd.

    Pozdrawiam,
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja staram się Empiku unikać, ponieważ ceny chociażby w księgarniach internetowych są o wiele wiele lepsze. Taki duży stosik zdarzył się raz i jak na razie nie pojawił się ponownie :P A książki, których nie znamy zawsze możemy poznać :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń